Kako razgovarati o porodici na njemačkom

 


Kako razgovarati o porodici na njemačkom uključuje poznavanje odgovarajućeg vokabulara za različite članove porodice i neke fraze koje se mogu koristiti u razgovoru. Evo nekih osnovnih izraza i primjera kako ih koristiti:

 

Porodica – Die Familie

Majka – Die Mutter

Otac – Der Vater

Sestra – Die Schwester

Brat – Der Bruder

Baka – Die Großmutter ili Oma (neformalno)

Djed – Der Großvater ili Opa (neformalno)

Kćerka – Die Tochter

Sin – Der Sohn

Tetka – Die Tante

Ujak – Der Onkel

Rođakinja – Die Cousine

Rođak – Der Cousin

Nećakinja – Die Nichte

Nećak – Der Neffe

Supruga – Die Ehefrau ili samo Frau

Suprug – Der Ehemann ili samo Mann

Roditelji – Die Eltern

Djeca – Die Kinder

 

Evo nekoliko primjera rečenica:

 

"Imam dvije sestre i brata." (Ich habe zwei Schwestern und einen Bruder.)

 

"Moja majka je učiteljica." (Meine Mutter ist Lehrerin.)

 

"Moj otac i ja često idemo na ribolov." (Mein Vater und ich gehen oft angeln.)

 

"Moji djed i baka žive u Minhenu." (Meine Großeltern leben in München.)

 

"Moja tetka je sestra moje majke." (Meine Tante ist die Schwester meiner Mutter.)

                                                                                                                                                                                        

"Koliko imaš djece?" (Wie viele Kinder hast du?)

 

"Moj sin ima tri godine." (Mein Sohn ist drei Jahre alt.)

 

"Moja kćerka studira medicinu." (Meine Tochter studiert Medizin.)

 

"Moja supruga i ja želimo putovati sljedeće godine." (Meine Frau und ich möchten nächstes Jahr verreisen.)

 

"Oženjen sam i imam dvoje djece." (Ich bin verheiratet und habe zwei Kinder.)

 

Kada se razgovara o porodici na njemačkom, također je uobičajeno govoriti o bračnom statusu:

 

"Samac/sama sam." (Ich bin ledig.)

 

"Oženjen/udata sam." (Ich bin verheiratet.)

 

"Razveden/razvedena sam." (Ich bin geschieden.)

 

"Udovac/udovica sam." (Ich bin verwitwet.)

 

A ako razgovarate o aktivnostima ili karakteristikama porodice, možda ćete koristiti rečenice kao što su:

 

"Svake godine idemo na porodični odmor." (Wir machen jedes Jahr einen Familienurlaub.)

 

"Naša porodica je veoma muzikalna." (Unsere Familie ist sehr musikalisch.)

 

"Porodična kohezija je važna za mene." (Familienzusammenhalt ist mir wichtig.)

 

Ovo su samo neki primjeri, ali pokrivaju mnoge osnove koje su vam potrebne da biste razgovarali o porodici na njemačkom.